Основні принципи нейронауки (переклад)

18 Січня 2016 | hronos

Категорія: Біологія

Теги: , ,


Прямо зараз ваш мозок і нервова система зайняті осмисленням цього речення – і це лише один із прикладів того, наскільки мозок важливий для вашого життя, як наяву, так і уві сні. Коли ви це читаєте, нервові клітини у ваших очах реагують на границі букв і передають інформацію від очей до мозку. (Для читачів шрифту Брайля нервові закінчення в пальцях відправляють подібну інформацію від шкіри через спинний мозок до головного мозку). Близько чверті вашого мозку приймає участь в обробці зорової інформації. Це більше, ніж будь-яке інше чуття. Як відбувається процес читання, так і багато інших функцій мозку – тема інтенсивного дослідження нейронауковців.

Далі пропонуються фундаментальні принципи, які слід знати про мозок і нервову систему, найскладнішу живу структуру, відому у Всесвіті.


906-2

1. Мозок – найскладніший орган тіла.

  1. У людському мозку близько сто мільярдів нейронів (100 000 000 000), і всі використовуються.
  2. Кожен нейрон спілкується з багатьма іншими нейронами, утворюючи зв’язки і обмінюючись інформацією.
  3. Правильне функціонування нервової системи включає скоординовану дію нейронів у багатьох частинах мозку.
  4. Нервова система впливає на і зазнає впливу від усіх інших систем організму (наприклад, серцево-судинної, ендокринної, травної й імунної системи).
  5. Складна людська нервова система еволюціонувала з простішої.
  6. У різних випадках цей складний орган може не правильно працювати, і це призводить до хвороб, які мають величезний соціальний та економічний вплив.

2. Нейрони спілкуються за допомогою як електричних так і хімічних сигналів.

  1. Сенсорні стимули перетворюються в електричні сигнали.
  2. Потенціал дії – це електричний сигнал, що переносяться по нейронах.
  3. Синапси – це хімічні або електричні з’єднання, через які проходить електричний сигнал від нейронів до інших клітин.
  4. Електричні сигнали викликають скорочення м’язів і рухливість.
  5. Зміна активності синапса може підсилити або послабити його функцію.
  6. Зв’язки між нейронами посилюються або послаблюються в залежності від того, що робить людина, чи це фізичні вправи, чи вживання наркотиків, чи під дією стресу.
  7. Всі відчуття, думки і поведінка виникають в результаті поєднання сигналів між нейронами.

906-3

3. Генетично визначені зв’язки є основою нервової системи.

  1. Нейронні зв’язки утворюються генетичними програмами під час ембріонального розвитку і змінюються в результаті взаємодії з внутрішнім та зовнішнім світом.
  2. Сенсорні зв’язки (зір, дотик, слух, нюх, смак) подають інформацію в нервову систему, в той час як моторні зв’язки передають інформацію м’язам і залозам.
  3. Найпростіші зв’язки в рефлексі, де сенсорний стимул безпосередньо викликає миттєву моторну реакцію.
  4. Складні реакції виникають тоді, коли мозок поєднує інформацію від багатьох нейронних зв’язків.
  5. Прості й складні взаємодії між нейронами відбуваються у часових масштабах від мілісекунд до декількох місяців.
  6. Мозок організований так, щоб розпізнавати чуття, викликати поведінку, зберігати й мати доступ до спогадів, які можуть тривати все життя.

906-4

4. Життєвий досвід змінює нервову систему.

  1. Відмінності в генах і середовищі роблять мозок кожної тварини унікальним.
  2. Більшість нейронів формуються в ранньому розвитку і живуть впродовж усього життя.
  3. Деякі травми пошкоджують нервові клітини, але мозок часто відновлюється після таких пошкоджень, або стресу чи хвороби.
  4. Постійне тренування мозку фізичними та розумовими вправами допомагає підтримувати його структуру і функції — «зроби або згуби»
  5. Периферійні нейрони мають більшу здатність відрости після травми, ніж нейрони в головному чи спинному мозку.
  6. Загибель нейронів є природною частиною розвитку і старіння.
  7. Впродовж усього життя можуть народжуватись нові нейрони і це регулюється гормонами та досвідом.

5. Інтелект виникає завдяки мисленню, плануванню і розв’язуванню проблем мозком.

  1. Мозок намагається зрозуміти світ через всю доступну інформацію, у тому числі чуття, емоції, інстинкти та накопичений досвід.
  2. Емоції виникають з ціннісних суджень, які робить наш мозок і проявляються у вигляді почуттів – базових, таких як любов і гнів, і більш складних, таких як співчуття та ненависть.
  3. Мозок вчиться з досвіду і прогнозує найкращих варіант як діяти у відповідь на теперішні чи майбутні виклики.
  4. Свідомість залежить від нормальної діяльності мозку.

6. Мозок забезпечує можливість поширення знань завдяки мові.

  1. Мова набувається в ранньому розвитку та сприяє обміну інформацією та творчому мисленню.
  2. Комунікація можна створити та вирішити багато з найбільш актуальних проблем з якими стикається людство.

7. Мозок наділяє нас природною цікавістю зрозуміти як влаштований цей світ.

  1. Нервова система може досліджуватися на багатьох рівнях, починаючи від складної поведінки, такої як мова або навчання, до взаємодій між окремими молекулами.
  2. Дослідження можуть в кінцевому рахунку дати нам знання про розум, інтелект, уяву і свідомість.
  3. Цікавість приводить нас до несподіваних і дивовижних відкриттів, які можуть принести користь людству.

8. Фундаментальні відкриття сприяють здоровому способу життя та лікуванню хвороб.

  1. Експерименти на тваринах відіграють центральну роль у розумінні людського мозку і допомагають запобігти захворюванням, знайти нові методи лікування та сприяють здоровому способу життя.
  2. Дослідження на людях – важливий останній крок перед тим, як нові методи лікування вводяться для запобігання або лікування захворювань.
  3. Дослідження в області нейронауки лягли в основу значного прогресу в лікуванні великої кількості захворювань.
  4. Пошук ліків від захворювань нервової системи – соціально необхідний.

Оригінал: http://www.brainfacts.org/about-neuroscience/core-concepts/

Обговорення

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *